איך באמת לשרוף שומן בטני

שומן בטני הוא ללא ספק אחד הנושאים הכי מעניינים בעולם הכושר והתזונה, בעיקר בשל התשוקה העזה לשרוף ולאבד אותו. אז איך באמת לשרוף שומן בטני?

איך לא שורפים שומן בטני

יש כל כך הרבה המלצות לשריפת שומן בטני מאנשי מקצוע כאלו ואחרים. חלקם ממליץ על תוספי תזונה שיעזרו לכם לשרוף את השומן בבטן או ימליצו על דיאטה מהפכנית שתעזור לכם להשיג את התוצאה הנחשקת, וחלקם גם ימליצו על תרגילי בטן ספציפיים (או אימוני כושר ייחודיים) לשריפת השומן הבטני. בפועל, יש רק דרך אחת לשרוף את השומן הבטני וזה לא באמצעות שורפי שומן, תרגילי בטן ספציפיים או דיאטה ייחודית. זה יקרה באמצעות תפריט תזונה מאוזן לירידה במשקל, המתבסס על עקרון מאזן קלוריות שלילי לאורך זמן. 

מאזן קלוריות שלילי

מאזן קלוריות שלילי או גירעון קלורי הוא העיקרון הבסיסי וההכרחי לירידה במשקל, באחוזי השומן הכוללים גם את השומן הבטני. מה זה מאזן קלוריות שלילי? זהו מצב שבו כמות הקלוריות הנצרכת ביממה קטנה מכמות הקלוריות הנדרשת לגופכם על מנת לשמור על הקיים. למשל בנאדם השוקל 100 ק"ג על גובה 1.80, נדרש לאכול כ-2000 קלוריות ביום על מנת לשמור על המשקל הקיים (זו רק דוגמה). 2000 קלוריות שמהוות למאזן הקלוריות הנייטרלי שלו, כי מה שיוצא שווה למה שנכנס ואותו אדם לא עולה ולא יורד במשקל. אם אותו אדם יאכל 1500 קלוריות ביום ויספק לגופו פחות אנרגיה מזו הנדרשת לו, הגוף שלו יאלץ להסתגל לצריכה קלורית נמוכה יותר ובכך להפחית ממשקל הגוף ובין היתר, גם בשומן. זו התוצאה של גירעון קלורי (במקרה שלנו גירעון קלורי יומי של 500 קלוריות ביממה) ובעצם- שמירה על מאזן קלוריות שלילי.

תרגילי בטן ושומן בטני  תרגילי בטן

אחד המיתוסים הגדולים בעולם הכושר ואחת הטעויות של מתאמנים רבים הוא- שלא משנה איזה תרגיל בטן תעשו ולא משנה כמה חזרות תעשו ממנו, זה לא מה שיגרום לבטן שלכם להיות שטוחה ומחוטבת, וזה לא ישרוף את השומן הבטני בבטן שלכם, גם אם תבצעו 100 כפיפות בטן בכל יום, אבל ואבל גדול, לתרגילי הבטן ותרגילי כוח בפרט יש חשיבות גדולה במקסום התוצאות האסתטיות שיהיו לשרירי הבטן שלכם. ככל שתחזקו את שרירי הבטן שלכם ואפילו תפתחו את מסת השריר בבטן- כך הבטן שלכם תהיה יפה ומחוטבת יותר, לאחר שתפחיתו את אחוז השומן בגוף ובבטן שלכם.

לסיכום

ירידה במשקל ובשומן (כולל השומן הבטני) תתקיים באמצעות תפריט תזונה מותאם בלבד. ניתן ואף רצוי למקסם את התוצאות ע"י שילוב של תרגילי כושר, בדגש על תרגילי כוח, על מנת לשמר ואפילו לבנות את מסת השרירים שלכם. ברגע שזה יקרה, הגוף שלכם יהיה הרבה יותר יפה ואסתטי, כולל הבטן שלכם 🙂 

תכנית ליווי לירידה במשקל - ברחובות

 קבלו את סדנת הריסטרט שלנו שתספק לכם את המעטפת המושלמת של תזונה וכושר במשך 8 שבועות! 
במהלך 8 השבועות אתם תזכו להיפגש עם תזונאית קלינית המתמחה בירידה במשקל, לצורך התאמת תפריט תזונה אישי ובנוסף, ל-8 מפגשי קבוצה (מפגש בשבוע) לצורך שקילה, מדידות, שיחה משותפת וגם אימון כושר לצורך מדד הכושר הגופני שלכם! ויש עוד! 
ממש כאן למטה תוכלו לראות את התוצאות המדהימות של חברי הסדנאות הקודמות ואם גם אתם רוצים להתחיל בשינוי, תשאירו לנו פרטים ונשמח לעזור גם לכם!

בואו נתחיל בשינוי שלכם

בתכנית כושר ותזונה ייחודית!
95% הצלחה!

רוצים להתחיל בשינוי?

גלילה לראש העמוד

צרו אתנו קשר בדרך הכי נוחה לכם, ובואו לאימון ניסיון מלא אנרגיות!