עושים סדר במטרה – ירידה במשקל וחיטוב הגוף או עלייה בשריר?

הרבה שאלות מופנות אליי בנוגע לירידה במשקל, חיטוב הגוף ועלייה במסת השריר, כאשר בפועל, המתעניינים לא באמת יודעים מה המשמעות של כל מטרה. זו בדיוק הסיבה שהחלטתי לצלם את הסרטון ולעשות לכם סדר בדברים.

נגן וידאו

מהי באמת ירידה במשקל ובשומן?

זה תהליך שבו אנו יורדים במשקל במטרה להוריד את אחוז השומן בגוף- את שכבות השומן שמכסות את השרירים שלנו. ככל שנוריד ונפחית את אחוזי השומן בגוף, ככה מראה השרירים יהיה יותר חטוב, השרירים יהיו יותר "נוקשים" והמראה יהיה יותר אסתטי. איך עושים את זה בפועל? שומרים על מאזן קלוריות שלילי (גירעון קלורי) מותאם לאורך זמן, שזה אומר שכמות הקלוריות הנצרכת תהיה קטנה מכמות הקלוריות הנדרשת לגוף על מנת לשמור על המשקל הקיים, ובכך הגוף יפרק בין היתר, מאגרי שומן לצורך אנרגיה.

מהי באמת עלייה במשקל ובשריר?

עלייה במשקל ובשריר מתבטאת בהעלאת מסת השריר הקיימת לצורך הגדלת נפח השריר. התהליך הזה דורש שמירה על תזונה נכונה בשילוב אימוני כוח מותאמים ובניגוד לירידה במשקל וחיטוב הגוף, תהליך העלייה במסה דורש שמירה על מאזן קלוריות חיובי (עודף קלורי) לאורך זמן וככל שהוא יהיה מותאם לאותו אדם, ככה העלייה במסת השריר תהיה איכותית ונקייה יותר. מה זה מאזן קלוריות חיובי? מצב שבו צריכה הקלוריות היומית עולה על כמות הקלוריות הנדרשת לאותו אדם על מנת לשמור על המשקל הקיים. חשוב מאוד לציין שניתן לרדת במשקל ולחטב את הגוף באמצעות תזונה בלבד, ללא שילוב אימוני כושר, אבל ואבל גדול, לאימוני כושר ובעיקר אימוני כוח יש חלק נכבד בשמירה על מסת השריר הקיימת שבסופו של דבר- ככל שהיא תהיה גדולה יותר ככה הגוף יהיה אסתטי, חזק ובריא יותר. לעומת זאת, לא ניתן להעלות את מסת השריר ללא שילוב שני העולמות של אימוני כוח ותפריט תזונה מתאים.

אפשר לרדת במשקל וגם להעלות שריר?

כן, אפשר לרדת במשקל ובשומן וגם להעלות את מסת השריר, אך זה עלול להיות תהליך ארוך ומייגע מאוד, עד כדי כך שקצב ההתקדמות יהיה איטי ברמת הפגיעה במוטיבציה של המתאמן, אך יחד עם זאת, קיימת אוכלוסייה ספציפית שיכולה ליהנות מהתענוג וגם זה לזמן מוגבל מאוד של מספר שבועות והיא- מתאמנים מתחילים שנכנסים לעולם הכושר ואימוני הכוח בפעם הראשונה וכמו כן, מתאמנים ותיקים שחוזרים לאחר הפסקה גדולה מהאימונים. 

לסיכום

אחרי שהבנתם מהי באמת ירידה במשקל ועלייה במסת השריר, אני בטוח שאתם יודעים מהו התהליך המתאים לכם בשלב הנוכחי ומכאן והלאה מה שנותר לכם לעשות שימוש בכלים הנכונים הן תזונתית והן מבחינה פיזית (האימונים) על מנת להשיג את המטרה שלכם. 

רוצים לקבל ליווי מקצועי ולהתחיל בשינוי אמיתי?

 קבלו את סדנת הריסטרט שלנו שתספק לכם את המעטפת המושלמת של תזונה וכושר במשך 8 שבועות! 
במהלך 8 השבועות אתם תזכו להיפגש עם תזונאית קלינית המתמחה בירידה במשקל, לצורך התאמת תפריט תזונה אישי ובנוסף, ל-8 מפגשי קבוצה (מפגש בשבוע) לצורך שקילה, מדידות, שיחה משותפת וגם אימון כושר לצורך מדד הכושר הגופני שלכם! ויש עוד! 
ממש כאן למטה תוכלו לראות את התוצאות המדהימות של חברי הסדנאות הקודמות ואם גם אתם רוצים להתחיל בשינוי, תשאירו לנו פרטים ונשמח לעזור גם לכם!

בואו נתחיל בשינוי שלכם

בתכנית כושר ותזונה ייחודית!
95% הצלחה!

רוצים להתחיל בשינוי?

גלילה לראש העמוד

צרו אתנו קשר בדרך הכי נוחה לכם, ובואו לאימון ניסיון מלא אנרגיות!