קפה לפני אימון- למה וכמה?

קפה הוא ללא ספק אחד המשקאות הנצרכים ביותר בשנים האחרונות. מה היתרונות בקפה? כמה מומלץ לשתות ומתי? כל זאת בכתבה שלפניכם.

צריכת קפה ללא ספק הפכה לצורך בסיסי כמעט בכל בית ולא רק בגלל הטעם, אלא בעיקר בגלל ההשפעות של החומר הפעיל, קפאין, על הגוף שלנו. 

יתרונות בצריכת קפאין 

צריכת קפאין באמצעות קפה, טבליות, מסטיקים או משקאות אנרגיה שמכילים קפאין יכול לסייע בדיכוי עייפות ותחושת עוררות מוגברת יותר, שיפור הריכוז ולעוסקים בכושר מקצועי או חובבני- שיפור הביצועים הספורטיביים, גם בזמנים של חוסר בשינה. 

קפה או קפאין לפני אימון

איך ההשפעות האלה יעזרו לנו לשיפור הביצועים הספורטיביים?

  1. דיכוי עייפות ועוררות- ככל שנגיע ערניים יותר לאימון, סביר להניח שגם נהיה מרוכזים יותר. אם נהיה יותר מרוכזים, הביצועים שלנו יהיה טובים יותר גם מבחינה טכנית. מעבר ליעילות בביצוע טכני תקין, כך נפחית משמעותית את הסיכון בפציעה שעלולה להיגרם כתוצאה מתשישות גבוהה ו/או ביצוע לקוי.
  2. קפאין נצפה כתורם לביצועים ספורטיביים שונים, אך בעיקר לפעילות אירובית, כזו שדורשת סיבולת שריר גבוהה. 

מתי כדאי לצרוך קפאין

הזמן המומלץ לשתות קפה או לצרוך קפאין לפני אימון הנו כ-60 דקות לפני האימון. ובאופן כללי, רצוי לצרוך קפאין באופן מחושב ובהתאם לצורך, כדי שתוכלו להמשיך ליהנות מהשפעותיו המעוררות (אסביר בהמשך). 

קפאין- צריכה מומלצת

המינון האפקטיבי המומלץ לצריכת קפאין ביום הינו בטווח של 3-6 מ״ג לכל ק״ג משקל גוף. המינון המינימלי נע סביב 2 מ״ג לכל ק״ג משקל גוף. חשוב לציין שההמלצה הכללית לצריכת קפאין נעה סביב 400 מ"ג ליום לאדם הממוצע שלא כוללת נשים בהריון וילדים, עבורם יש מגבלות חריגות. בנוסף, חשוב לציין שצריכה גבוהה מאוד לא תעזור לביצועים טובים יותר וגם בעלת סיכון גבוה יותר לתופעות לוואי שונות.

ורגע לפני סיום- אם אתם מרגישים שהשפעת הקפאין כבר לא מורגשת כפי שהיתה בעבר, כנראה שמערכת העצבים שלכם פיתחה סבילות לקפאין. מה שבדרך כלל גורם לצורך מוגבר יותר בקפאין כדי ליהנות מהשפעותיו. כאשר גם אלו פוחתות ולא מורגשות, הצורך גובר והיעילות פוחתת. במקרים כאלה אני ממליץ בחום להפחית משמעותית את צריכת הקפאין לשבועיים ולחזור לצרוך אותו בצורה מושכלת יותר. למשל- 3 ימים כן, 3 ימים לא או צריכת קפאין באימונים ספציפיים- יותר אירוביים או בימים שבהם תחושת העייפות מוגברת יותר. ואם יש לכם צורך עז לטעם של קפה, תנסו לצרוך בימים אלה קפה נטול קפאין. זו דרך נוספת שעוזרת להמון אנשים ליהנות מהטעם, אבל לא מהאפקט.

גלילה לראש העמוד

צרו אתנו קשר בדרך הכי נוחה לכם, ובואו לאימון ניסיון מלא אנרגיות!